Smysl podnikání


Každý podnikatel si někdy klade otázku, proč to všechno dělá. Někteří si ihned řeknou, že jde o peníze. Ale ti druzí i v takové samozřejmé věci častokrát potřebují najít hlubší smysl. Peníze a zisk i když jsou podstatné, priorita pro ně nikdy nebyli. A nám se na posledním Websupport eventu tento smysl podařilo najít.

Stalo se na něm něco zvláštního. Po pozvánkách se zaprášilo a už po 2-3 dnech byla kapacita naplněna. Dále jsme tuto akci již nemarketovali. Když v den konání začal probíhat networking a komunikace s jednotlivými účastníky, začal jsem se dozvídat pro mě nepochopitelné věci.

Zjistil jsem, že máme reálné fanoušky dokonce až přátele. Považují nás za slovenský google:), jsme pro ně firma s velkým F, sní se jim o nás:) a jsou ochotni cestovat 100-vky kilometrů kvůli nám. Byly tam klienti ale i exklienti kteří přišli například z Ružomberka, Trenčína a dalších míst pouze na otočku kvůli tomu co děláme. Přišli na těch pár hodinek, aby se s námi popovídali a podívali jak to u nás reálné funguje. Přišli se inspirovat, pokecat si, setkat se a poznat nás.

A tehdy jsem pochopil, že nemusíte být supervyhajpovaný technologický startup, aby Vaše podnikání mělo hlubší smysl a oddané fanoušky. Stačí být obyčejná firma, která dělá neobyčejné věci. Firma plná lidí, kteří dělají to co je baví. Firma se spoustou perfektních zákazníků, kteří ji nevnímají pouze jako číslo účtu na faktuře, ale milují ji.

Jak a proč? Stačí se vedle svého poctivém core podnikání upřímně podělit o své znalosti a zkušenosti. Tím pomáhat a inspirovat ostatní kteří do svých projektů a firem tyto zkušenosti přenesou a bude se jim dařit více a rychleji.

Když posloucháte jak se po vzoru vaší firmy ostatní snaží změnit svůj přístup k zákazníkům, jak implementují některé metody vývoje a řízení. Jak odcházejí z práce která je nebaví a jdou za svým snem nebo rozbíhají své podnikání. Tehdy jdou ekonomické motivace podnikání do pozadí a objeví se ten hlubší smysl: vytvořit něco nepochopitelné, něco co vůbec není samozřejmé, něco magické. Povýšení vztahu klient – firma – zaměstnanec – fanoušek na něco vzácnější.

A po posledním ws eventu mám dojem, že se nám to všem zaměstnancům, klientům a našim fanouškům daří vytvářet. Něco, kde peníze hrají až sekundární roli. Namísto toho je zde snaha dělat v životě to, co nás baví a tím se stávat šťastnější. Pomáhat si i bez okamžitého nároku na odměnu, sdílet zkušenosti, inspirovat a motivovat se navzájem i když jste firma která fakturuje a klient kteří platí.

Čeká nás velká výzva. Posunout to ještě dál a rozvíjet nepochopitelné věci.


Michal Truban– CEO at WebSupport.skmail: truban@websupport.sktwitter: @michal_truban Michal Truban

1 komentář

Přidej něco

+ Přidej komentář