Nebuďte příliš moudří na své zákazníky


Marketing je plný triků, jak vytáhnout peníze od svých klientů tak, aby o tom nevěděli, nebo aby na to přišli až později, když si to všechno zracionalizují. Většinou je už pozdě. Přesně to je případ, kdy je krátkodobý zisk dlouhodobou ztrátou. Být „příliš chytrý“ na své klienty je cesta do horoucích pekel.

Průkopníky v tomto druhu marketingu jsou velké společnosti. U nás určitě každého napadnou mobilní operátoři. Hlavním nástrojem, který na to využívají jsou skryté poplatky, programy ve kterých se nikdo nevyzná a nepochopitelné fakturační postupy. Jeden z poslední doby, kterému se těžko věří: 1 GB dat stojí 475 Kč za měsíc, ale další už stojí více než 5000 Kč €.

Téměř monopolní společnosti si to mohou dovolit, ale musí pak vynakládat mnohem větší prostředky na své PR a image a stejně jim to nikdo „nežere“. Nepochopitelné ale je, když tyto praktiky korporací začínají kopírovat menší firmy ve velmi dravém a konkurenčním prostředí.

Typickým příkladem jsou ceny domén, podle kterých se zákazníci často orientují. Některé hostingy je proto mají velmi nízké. Co zákazníkovi často unikne je fakt, že jde jen o cenu za první rok. Následné poplatky za prodloužení domény bývají podstatně vyšší. Taková cesta je velmi lákavá a velmi těžko se s ní bojuje. Ve WebSupportu se však snažíme být za každou cenu otevření, i když to může vést k menšímu počtu objednávek.

Základ úspěšného byznysu je spokojený a nadšený klient. A nikdo nikdy nebude nadšený, když zjistí, že byl chycených a ošizen. Proto se raději vykašlete na pár dukátů a hrajte vždy se zákazníky otevřenou hru. Oni Vám to vrátí.


Michal Truban- CEO at WebSupport.sk
mail: truban@websupport.sk
twitter: @michal_truban
Michal Truban

+ Tento příspěvek ještě nikdo nekomentoval. Buďte první!

Přidej něco